Haku

Joensuun Tiedepuistossa ollaan parhailla pelipaikoilla

11.10.2016

Baronan 200 henkilöä työllistävä palvelukeskus Joensuun Tiedepuistolla tuottaa ulkoistettuja palveluratkaisuja asiakkailleen.

– Toteutamme erilaisia toimisto- ja asiakaspalvelutoimintoja. Joensuun palvelukeskus on koossaan omaa luokkaansa, sillä Baronan palvelukeskukset työllistävät Suomessa noin 350 henkilöä, toteaa palvelupäällikkö Seija Turhanen.

Barona toimii Joensuun Tiedepuiston 2-rakennuksessa kolmessa kerroksessa.

– Tilamme ovat avokonttoreita ja se sopii meidän toimintaamme erinomaisesti. Täällä koko yritys on yhdessä ja samassa paikassa, Turhanen kertoo.

Juuri oikeat ratkaisut

Viime vuosikymmenellä Barona sijaitsi Joensuun keskustassa, mutta tarve yhtenäisiin, suurempiin tiloihin tuli esille vuonna 2007, jolloin ensimmäiset Baronan työntekijät siirtyivät Tiedepuiston tiloihin. Vuonna 2009 Baronan kaikki toiminnot ja työntekijät Joensuussa siirtyivät saman katon alle. Myös kasvua on tapahtunut lähes joka vuosi.

– Meillä oli muitakin vaihtoehtoja Tiedepuiston rinnalla, mutta päätös tänne siirtymisestä oli oikea. Tiedepuisto pystyi tarjoamaan meille hyvät tilat. Myös kasvaessamme olemme saaneet aina uusia tiloja käyttöömme joustavasti ja vaivattomasti, mainitsee Turhanen. Baronan tilat Tiedepuistolla ovat fyysisesti lähekkäin. Tämän Turhanen näkee erinomaisena asiana.

– Koska olemme toimineet Tiedepuistolla jo niin pitkään, tiedepuiston henkilökunta tuntee meidät ja oikeat ratkaisut meidän tarpeisiimme löytyvät helposti. Tilapalvelut ovat kehittyneet entistä paremmiksi vuosien mittaan. Saamme olla sellainen asiakas kuin meidän tarvitsee olla ja Tiedepuisto tukee sitä, mainitsee Turhanen.

Hän myös kertoo Baronan henkilöstön kehuvan Tiedepuiston sijaintia.

– Tämä on hyvien kulkuyhteyksien päässä. Lisäksi meillä on aika paljon opiskelijoita töissä, ja paikkana Tiedepuisto on heidän rekrytoimiseen hyvä. Täytyy sanoa, että täällä olemme parhailla pelipaikoilla.

Vapaa-ajanyhdistyksestä hyvinvointia henkilöstölle

Barona panostaa henkilökuntansa hyvinvointiin ja myös siinä Tiedepuiston palvelut ovat merkittävässä roolissa.

– Maksamme henkilöstömme jäsenmaksut LoW:n eli Louhelan Woiman toimintaan ja henkilöstömme onkin varsin aktiivinen sen toiminnassa. LoW on monipuolisia vapaa-ajan toimintoja järjestävä yhdistys. Barona hyödyntää paljon muitakin Tiedepuiston tarjoamia palveluja.

– Esimerkiksi aulapalvelu on aivan loistava. Siinä on töissä ammattitaitoiset ihmiset ja heillä on erinomainen asiakaspalveluasenne. Se on varmasti Tiedepuiston näkyvin käyntikortti.

– On vaikea eritellä, mikä Tiedepuistossa on parasta. Olen varmaan itse jo sokaistunut asialle, koska olemme toimineet täällä niin monta vuotta. Olemme tottuneet hyvälle.