Haku

Tilat viestivät yrityksen brändistä

24.5.2018

”Olemme oman alamme edelläkävijä. Sen pitää näkyä myös toimitiloissamme; tilojen pitää näyttää oikealla tavalla IT:ltä”

Näin toimitilojen merkitystä kuvailee Nolwenture Oy:n perustaja Antti Vikman. Juuri nyt Nolwenturessa pohditaan isompiin tiloihin muuttamista. Työntekijämäärä on kasvussa, ja myös harjoittelijoille tarvitaan lisää työpisteitä. Alalla rekrytointi on haastavaa, mutta Vikman iloitsee yrityksen vahvistuneesta imagosta – yritys kiinnostaa alansa parhaita osaajia.

”Ohjelmistokehittäjät eivät todellakaan ole takavuosien yleistyksen tapaan joukko pitsan ja cokiksen suurkuluttajia. Porukka on heterogeenista, edelleen pitsan kuluttajia, mutta myös himourheilijoita, kulinaristeja ja terveysintoilijoitakin. Työtilojen pitää tarjota tälle joukolle mielihyvää, joka vaikuttaa työtehokkuuteen.”

Nolwenturen tiloissa huomio kiinnittyy viherseinään. Se on raikas väriläiskä, joka tuo pehmeyttä muuten moderniin tilaan. Pelkästä katseenvangitsijasta ei kuitenkaan ole kyse, viherseinä puhdistaa sisäilmaa ja optimoi ilmankosteutta. Tässä yrityksessä arvostetaan hyvää sisäilmaa.

”Toimistollamme pidetään viikoittain useita asiakaspalavereja. Olen pannut merkille, että asiakkaat tulevat kovin mielellään palaveriin tänne sen sijaan, että palaveri pidettäisiin asiakkaan omissa tiloissa. Palavereissa pohditaan usein tulevaisuutta, tehdään pidemmälle meneviä suunnitelmia. Tulevaisuutta luotaavan workshopin pitäminen sujuu paljon tehokkaammin ja ilman keskeytyksiä, kun palaveri viedään pois päivittäisestä työympäristöstä. Tätä ajatellen Tiedepuistolla on tosi monipuolinen tilatarjonta isommallekin ryhmälle.”

Nolwenturen toimistolla on seesteinen tunnelma. Taustahälyä ei kuulu, puheen porinaakin enemmälti vasta tuoreen kahvin tuoksun tulvahdettua. Porukka tekee töitä keskittyneesti.

”Nolwenture on toiminut Tiedepuistolla perustamisesta lähtien. Uusia isompia tiloja katsastamme ehdottomasti Tiedepuistolta.”

Nolwenture Oy: