Haku

Crasman digitalisoi liiketoimintaa

1.8.2018

Hyviä uutisia - verkkoliiketoiminnan digitaalinen kehittäjä Crasman on avannut toimipisteen Joensuun Tiedepuistossa. Crasman lupaa helpottaa asiakkaidensa elämää konkretisoimalla digin hyödyt mitattavaksi liiketoiminnaksi. Lupauksen lunastamisesta on näyttöjä!

Crasman yhdistää digitaalisen liiketoiminnan suunnittelun, käyttäjälähtöisen designin, teknisen toteutuksen ja sisällöntuotannon tavalla, joka luo mitattavaa arvoa. Digitaalisten palvelujen tarjonta on laaja alkaen tavoitteellisen digitaalisen strategian luomisesta.

- Haluamme helpottaa asiakkaidemme elämää liiketoiminnallisia haasteita ratkomalla. Usein tämä tarkoittaa liiketoiminnan siirtämistä digitaaliseen ympäristöön tai jonkin prosessin uudistamista. Tärkeä ajuri ja yhdistävä tekijä meille on tuloksellisuus: tekemisemme tuottama arvo on mitattavissa, Crasmanin Joensuun-yksikön asiakkuuspäällikkö Sakke Somerma lupaa.

Vetovoimatekijöitä

Somerma on viime kuukaudet tutkinut Pohjois-Karjalan yrityskarttaa. Kokonaiskuva teollisuudesta näyttää hyvältä. Hän on vakuuttunut, että valtakunnalliseksi kasvaneella digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijalla on paljon annettavaa alueen yrityksille.

- Laajentuminen Joensuuhun kiinnosti, koska täällä on hyvää asiakaspotentiaalia ja rekrytointinäkökulmasta mahdollisuus palkata osaavaa työvoimaa. Eritoten teollisuudessa ja konepajoissa on paljon niitä, joille digitaalisuuden hyödyntäminen on todellinen mahdollisuus.

Kumpikin Joensuuhun sijoittumisen motiivi voi kuulostaa isolta palalta haukattavaksi, mutta Somerma on positiivisen luottavainen.

- Suomalainen teollisuus elää digitaalista murrosta, jossa läheskään kaikkea digitaalisuuden tuomaan lisäarvoa ei ole hyödynnetty. Meille on myös kertynyt erityistä toimialaosaamista teollisista valmistajista. Voi sanoa, että monissa yrityksissä digin hyödyntämistä ollaan aloittelemassa puhtaalta pöydältä.
- Ja toki tiedämme sen, että rekrytointia ajatellen kilpailu osaajista on tiukkaa. Meillä on kuitenkin tarjolla huippu työyhteisö ja hieno asiakaskunta. Oppilaitosyhteistyössä on siinäkin tarkoitus aktivoitua.

Yhteneviä haasteita

Crasmanin asiakasreferenssit puhuvat puolestaan: Nokian Renkaat, Intersport, Kemppi, Peikko Group, Laakkonen – huippubrändien lista on pitkä.

- Monesti asiakasyritykset itse kuvailevat toimintatapojaan uniikeiksi – haasteet jälleenmyyjien kanssa, tuotetiedon ja aineistonhallinnassa, verkkokaupassa, sähköisessä asioinnissa toistuvat kuitenkin kohtuullisen samankaltaisina, tietää Somerma.

HubSpot-kumppani

Crasmanille markkinoinnin automaation yhteistyökumppani on HubSpot. Somerman mukaan markkinoinnin automaatio vakuuttaa tuloksillaan – asiakas näkee konkreettisesti, millainen tekeminen kannattaa ja mitä markkinointiin tehty investointi tuottaa.

- Markkinoinnin automaatio ei ole vain markkinointia, vaan myynnin ja markkinoinnin yhteinen työkalu. Markkinoinnin automaatio on digitalisaatiota parhaimmillaan – usein toistuvia manuaalisia töitä voidaan vähentää, markkinointitoimien määrää kasvattaa ja sisältöjen laatua parantaa.

Hallittua kasvua

Crasmanin rekrytointitarpeiden ja Joensuun seudun työvoimatarjonnan haasteellisuuden asiakkuuspäällikkö ymmärtää, mutta luottamus onnistumiseen on luja. Crasman on 22 vuoden aikana osoittanut olevansa hallitun kasvun ja toimialansa kehittämisen harkitseva osaaja.

Yhtiön pääkonttori on Helsingissä, vajaa vuosi sitten toiminta laajeni Tampereelle ja Ouluun. Crasmanin Joensuun-toimipiste avattiin kuluvan vuoden huhtikuussa. Somerman lisäksi firman palkkalistoilla Joensuussa on yksi koodari. Uutta voimaa tarvitaan, ja haku on päällä.

- Meidän arvomme lähtee yhteistyöstä – osaavista ja hyvistä tyypeistä. Crasman on luovien nörttien koti. Sellaisten ihmisen, joiden kanssa on hyvä tehdä yhteistyötä, joihin voi luottaa ja jotka panevat itsensä peliin tuottaakseen asiakkaalle lisäarvoa.

FAKTA: Crasman Oy